היועץ המשפטי לממשלה תומך בהקמת מקווה לרפורמים

    החוק הזה הוא בושה לכנסת ישראל ובושה ליהדות. אם החוק יאושר חרף החלטת בג"צ ובניגוד לעמדת היועמ"ש לממשלה, הוא יביא לפגיעה קשה בחופש הדת ובצנעת הפרט
    איתי גדסי 2 Comment on היועץ המשפטי לממשלה תומך בהקמת מקווה לרפורמים

    מהומה בועדה: במהלך דיון בהצעת חוק המקוואות, הפתיע נציג משרד המשפטים את הנציגים החרדיים עם 'תכנית מגירה': מקוואות נפרדות לרפורמים • גפני עזב בזעם את הישיבה, ואייכלר הכריז: "בג"צ משתף אתם פעולה ועלול לגרום למלחמת אזרחים"

    החוק הזה הוא בושה לכנסת ישראל ובושה ליהדות. אם החוק יאושר חרף החלטת בג"צ ובניגוד לעמדת היועמ"ש לממשלה, הוא יביא לפגיעה קשה בחופש הדת ובצנעת הפרט
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם תדון ותצביע על הצעת חוק שבאה להסדיר את ייעוד השימוש במקווה טהרה ביום ב' הקרוב, כך קבע היום יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם בתום דיון סוער. "בוועדת שרים לחקיקה סוכם שהחוק עובר קריאה טרומית ואז יתואם עם הבית היהודי ועם 'כולנו'", פתח יו"ר הוועדה את הדיון, "לכן הדיון היום מתקיים בלי קשר להצבעה. כל עוד הנוסח לא יוסכם, לא אביא אותו להצבעה".

    ח"כ שולי מועלם רפאלי: "גם ח"כ משה גפני אמר שיהיה דיון רק על נוסח מוסכם. אני חתומה על החוק בתנאי שיהיה נוסח מוסכם עלי ועל ח"כ רחל עזריה. על איזה נוסח הדיון?" יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "כל חוק משנים. לכן אני רוצה להתחיל להקריא את הנוסח ולדון על כל סעיף". ח"כ מועלם רפאלי: "אבל לא ראינו נוסח מוסכם. אני מציעה לסגור עכשיו את הדיון כי אין נוסח מוסכם".

    במהלך הדיון בנוגע לחוק המקוואות שהגיש ח"כ גפני וחברי הכנסת החרדים, אמר נציג משרד המשפטים כי עמדת משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה היא שגם אם חוק המקוואות יאושר בכנסת, ישנה המלצה להקים מקווה מיוחד לרפורמים. בתגובה קם חבר הכנסת משה גפני ועזב את הישיבה בזעם.

    במהלך הדיון הסוער התנגדו ח"כ שולי מועלם ורחל עזריה לאשר את החוק שהוגש לוועדה, ובלחץ לשכת ראש הממשלה יצאו להתייעצות בלשכת יו"ר הועדה דודי אמסלם בניסיון להגיע להסכמות.

    לאחר דיון הוסכם כי נוסח החוק ישונה, ועל פי הצעת החוק המתוקנת, החוק יתייחס לגופים ולא לטובלים/ות. והגוף הרשמי הוא המדינה והמועצה הדתית ויותר לה לא להתקשר עם גוף או אדם מסוים. על פי הסיכומים, החוק יובא לדיון נוסף בוועדה ביום שני הקרוב, ושם ככה"נ יאושר.

    ח"כ משה גפני הסביר בדיון מדוע הוא נאלץ להגיש חוק עוקף בג"צ ואמר: "תפקידה של הכנסת לשנות החלטות של בג"צ בחקיקה". בדיון השתתף גם שר הדתות דוד אזולאי שאמר "הכותל פתוח והמקווה פתוח לכל מי שרוצה".

    ח"כ אייכלר אמר בדיון: "מיליוני יהודים בארץ אינם מעוניינים במלחמת דת בין האזרחים. הם מכבדים את הדת וההלכה. ישנם אנשים מעטים שרוצים לחולל מלחמת דת בכל ענין ומצאו את המקוואות כזירת מלחמה. בג"צ משתף אתם פעולה ועלול לגרום למלחמת אזרחים.

    "על חברי הכנסת למנוע מהם את המלחמה ולהגיע להסכמות כדי להחזיר את הסטטוס קוו שהוא הדרך היחידה לחיים משותפים בין מדינה חילונית לציבור הדתי.הן רוצות מלחמה בתוך הגטו. אני מבקש מיו"ר הוועדה לא להיכנע למלחמות והטרור שעושים פה בוועדה. יש סטטוס קוו וצריך לאשר את החוק".

    ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) אמרה: "חוק המקוואות הוא ספין שנועד להשיג רווח פוליטי. לא הביאו אפילו נוסח לפני הדיון. החוק הזה הוא בושה לכנסת ישראל ובושה ליהדות. אם החוק יאושר חרף החלטת בג"צ ובניגוד לעמדת היועמ"ש לממשלה, הוא יביא לפגיעה קשה בחופש הדת ובצנעת הפרט.

    "אין כאן כל מחלוקת הלכתית. זו אולי דרכה של פוליטיקה אך לא דרכה של היהדות. נאבק בכל מחיר שההצעה האומללה הזו תרד לחלוטין מסדר היום".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה יעוץ משםטי לממשלה צבוע פעם הרופורמים פעם לי איתם

    2. 1

      מה שנקר תסמונת הכיפה